Een webwinkel zonder blog is als een man zonder baard

Afgelopen zaterdag (23 november 2013) waren de ogen van ruim 80 overwegend dames, die een webwinkel (willen gaan) runnen, op mij gericht tijdens een workshop die ik mocht geven. Deze workshop had als titel ‘SEO voor webwinkels, 5 uitgangspunten‘. Deze presentatie deed ik op uitnodiging van de dames van MamaMarketing die het business gedeelte organiseerden … Lees verderEen webwinkel zonder blog is als een man zonder baard

SEO, wat nu?

We leven in een post Panda en penguin tijd. Huh, wat bedoel je? Vraag je je af…
Ik heb het natuurlijk over de updates van Google die nu een tijdje actief zijn en die toch wel de nodige gevolgen hebben gehad voor webmasters.

De Panda update was met name bedoeld om inhoudelijk matige en magere content uit de zoekmachines te halen.

De Pinguin update richtte zich meer op over-geoptimaliseerde websites. Ja ja, ook dat kan namelijk. Je website zo bouwen dat deze helemaal perfect aansluit op wat zoekmachine spiders zouden willen.

Lees verderSEO, wat nu?

Keyword research, hoe doe je dat?

Dit artikel is geschreven door Jasper Denkers. Hij is de oprichter van DevelopTheWeb.nl en de maker van de cursus Je eigen website maken. In deze cursus leer je je eigen WordPress website maken, hoe je hier bezoekers op krijgt en hoe je met je website geld kunt verdienen.

Wanneer je bezig bent met zoekmachine optimalisatie (SEO), is het van belang dat je dit doet voor de goede zoekwoorden. Wanneer je voor de verkeerde zoekwoorden optimaliseert, kan al je harde werk voor niks zijn. Het proces van het zoeken naar de goede zoekwoorden noemen we Keyword Research.

Lees verderKeyword research, hoe doe je dat?

De juiste tekst in zoekresultaten

Je gaat steeds beter scoren in de zoekresultaten, maar nu komt het er op aan dat je ook een goede tekst toevoegt aan je website die verschijnt als een bezoeker op ergens naar zoekt in Google.
Het is in ieder geval belangrijk dat je je bedenkt dat iemand meestal op zoek is naar een antwoord op een vraag die hij of zij heeft. Stel dat iemand “fiets kopen” intikt in Google, dan is hij waarschijnlijk op zoek naar een plek in de buurt waar hij een fiets kan kopen. Met dit in het achterhoofd, waar zet je dan de tekst die volgens jou relevant is voor de bezoekers om te zien in de zoekresultaten?

Lees verderDe juiste tekst in zoekresultaten

Zo gebruik je links in teksten – 10 tips!

Dit artikel is eerder geplaatst op http://insperide.nl/. Het is geschreven door Annelies Verhelst en met toestemming overgenomen.

Steeds opnieuw blijven er vragen opduiken over zoekmachine-optimalisatie die iedere keer opnieuw een antwoord nodig hebben. Naar aanleiding van mijn post over hoe je teksten beter scanbaar maakt met highlights kwam de vraag over hoe je links moet gebruiken in teksten. Links zijn immers ook een soort highlight, maar vergen toch wel erg specifieke aandacht.

Gelukkig kun je het niet heel snel fout doen, maar het goed doen is nou ook weer niet heel makkelijk. Tijd voor een lijstje tips om links op een aardige manier in je teksten te verwerken.

Lees verderZo gebruik je links in teksten – 10 tips!

Twee manieren om links te krijgen

links krijgen zonder uitwisselenIedereen weet tegenwoordig wel dat het hebben van links cruciaal is voor de resultaten in een zoekmachine. Zeker als het gaat om links waarbij je niet terug hoeft te linken. Natuurlijk is er niets mis met een linkruil, maar een website die alleen naar jouw website linkt zonder dat je bezoekers terug moet sturen is altijd effectiever. Het maakt jouw website tenslotte belangrijker. Er zijn enkele redelijk eenvoudige manieren om zo’n link te krijgen.

1. Ruil een link voor unieke content
2. Schrijf beoordelingen of reviews

Lees verderTwee manieren om links te krijgen

SEO voor beginners

Door Jasper Denkers
Zoekmachine optimalisatieBijna iedereen die een site heeft wil bezoekers. Een grote, gratis bron van bezoekers zijn de zoekmachines zoals Google, Yahoo! of Bing. Als je het gratis verkeer van deze zoekmachines optimaal wilt benutten, heb je SEO nodig. Je hoort veel over SEO, maar wat is het nu eigenlijk?

SEO is de afkorting van Search Engine Optimization, naar het Nederlands vertaald zoekmachine optimalisatie. Met SEO zorg je er voor dat je je website zodanig optimaliseert, dat je voor bepaalde zoekwoorden hoog in de resultaten van de zoekmachines staat. Hoe hoger de ranking voor zo veel mogelijk zoekwoorden, hoe meer gratis bezoekers!

Lees verderSEO voor beginners

webdesign