Lees dit artikel maar niet!

Nee even serieus, je kunt nu beter even niet op ‘verder lezen’ klikken, dat kon wel eens vervelende gevolgen hebben en daar zit je echt niet op te wachten.

Toch eigenwijs geweest. Je wilt toch weten wat er allemaal te vinden is achter een link die zegt dat je iets beter niet kunt doen. Welkom bij de rest van de mensheid, want vrijwel iedere bewoner op de aarde zal iets waarvan gezegd wordt het niet te doen, toch even willen bekijken. Dat noemen we nieuwsgierigheid, maar het werkt dus wel.

Je hebt doorgeklikt en dat bewijst al dat dergelijke titels werken. Voor jouw dan toch, want iemand die dit niet leest weet ook niet wat hier staat.

Ja volg je het nog? Nou ga ik toch de komende dagen kijken of dit artikel nu meer of minder of zoals normaal gelezen wordt. Ik gebruik de verschillende social media sites om dit artikel op de voorpagina te krijgen. Je weet maar nooit of het lukt.

Ik toon maar direct even het belang aan van een goede titel van een website. De meeste mensen lezen niet eens verder dan de titel. Een goede titel zorgt ervoor dat mensen verder lezen. Een titel die niet interessant is, zorgt ervoor dat een artikel ook niet wordt gelezen, ook al is het artikel nog zo lezenswaardig.

Ik doe voor elk artikel mijn stinkende best, toch wordt het ene artikel amper gelezen, terwijl het andere artikel een topper wordt. Hoe dat kan? Voor een deel bepaald het onderwerp natuurlijk of het lezenswaardig is, maar nog veel meer wordt door een titel bepaald of iets wordt gelezen.

En vervolgens wordt de eerste alinea gelezen, interessant genoeg? Dan leest men verder, zoals jij nu hebt gedaan omdat het je blijkbaar aanspreekt. Zo gaat het dus voor iedere alinea. En dat is de les die je vandaag leert, maak je titel aantrekkelijk en je hebt de helft al gewonnen. Maak de eerste alinea goed en de volgende stap is ook binnen. Uiteindelijk gaat het toch erom dat je je bezoekers weet te boeien.

Bjorn Simmering

Ik geloof je heus wel!

Je zit echt niet te wachten op weer een saaie nieuwsbrief...
Met allerlei oninteressante informatie.
Maar echt, als je mijn mails probeert, dan beloof ik je te helpen met de zoektocht naar jouw perfecte niche! Zodat jij een website kunt maken rond jouw favoriete onderwerp of idee!
En je krijgt meteen toegang tot mijn gratis downloads. Proberen? Meld je hieronder aan!

3 reacties

  1. vinnie schreef:

    lol… er stond niet “verder lezen.” maar er stond “meer lezen”, dus een leuke text 😛 maar om zelf ook bijdehand te zijn; ik heb dus niet op de besproken link geklikt, de link waar ik op klikte stond namelijk iets anders (H) haha.

    groeten, vincent.

  2. admin schreef:

    Zo beter?? 🙂

  3. ray14125 schreef:

    haha ik denk dat er toch veel geklikt wordt. toch een leuke test

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *