Een nieuwe website, jij bent een merk!
Onlangs ben ik gestart met een nieuw project. Op zoek naar creatieve ondernemers met meneersimmering.nl. Daar steek ik veel tijd in. Dat is logisch. Als je met een nieuw project of concept start dan kost dat meer dan dat het oplevert. In eerste instantie dan toch. De bedoeling is natuurlijk dat het op termijn meer oplevert. En dan heb ik het niet perse over financiele zaken, maar meer over bezoekersaantallen enzovoort.
De kunst is meestal om echt de tijd te nemen om te gaan scoren. Je moet van onderaf aan opbouwen. Ik merk dat dit vaak best lastig is en ik heb het al enkele malen geprobeerd, vaak zonder succes.
Blijf ontwikkelen totdat je het vindt
Dat is niet erg want je moet je ontwikkelen, totdat je op een moment komt dat het wel lukt. Dat je ergens tegenaan loopt waarvan je het idee hebt dat het klopt.
Met mijn nieuwe project, meneersimmering.nl is dat gelukt. Het is een website waar ik veel meer van mezelf in kwijt kan dan dat ik voor mogelijk hield.
Een naam als merk
Een van de aspecten hierbij is de naamgeving. Ik heb van mijn eigen naam een merk gemaakt. En dat merk kan ik strikt gaan doorvoeren naar andere projecten.
Van je eigen naam een merk maken heeft als voordeel dat er veel van jezelf in te leggen is. Het is altijd uniek, iets wat best moeilijk is in de markt van vandaag. Hoeveel websites zijn er niet hip, retro, hot of vintage. Maar als je er je eigen draai aan geeft dan merk je ineens dat je uniek bent.
Een sterk logo
Een sterk logo of beeldmerk is ook essentieel. Hiermee roep je herkenbaarheid op en je kunt er wat mee uitdragen. Door dit beeldmerk overal consequent door te voeren wordt het onderdeel van je merk.
Ik ben van mening dat je een jaar moet uittrekken om er een succes van te kunnen maken. Google heeft niet voor niets een ‘sandbox’, waarin je geplaatst wordt, om te kijken of je wel overleeft. Hoeveel websites zijn er niet een vroege dood gestorven?
Doel voor ogen
Een paar maanden wordt er hard gewerkt, maar op een gegeven moment komt de klad er in. Zelfs als je al jaren aan een website werkt is dat een gevaar, maar dan kunnen bezoekersaantallen en inkomsten nog motiverend werken. Met een beginnende website moet je goed voor ogen hebben wat je wilt bereiken. Is dat helder dan is de kans van slagen realistischer dan wanneer je ‘maar wat doet’.
HTML-site gaat door!
Het is de bedoeling niet dat ik HTML-site dood laat bloeden hoewel sommigen dat idee misschien kregen. Ook HTML-site is een merk en daar wik ik zeker mee verder. Ook daarin zal ik soms even moeten zoeken naar een hernieuwde motivatie. Laat dit artikel daar een start van zijn.
Heb je suggesties, voorstellen of ideeën, dan hoor ik dat graag. Ik kom er in een volgend artikel graag op terug.
Typefout.
Wik*