30 dagen uitdaging: Nieuwsbrief
Als je een succesvolle website wilt hebben dan is het nu tijd geworden om aan de slag te gaan met het opzetten van een nieuwsbrief. Naast het vaak schrijven van artikelen is het hebben van een nieuwsbrief onmisbaar voor een website. Een nieuwsbrief kun je als middel inzetten om je bezoekers te laten terugkeren. Ze vergeten je niet en je kunt effectief bepaalde producten of zaken die je aanbiedt promoten.
Het is wel belangrijk dit op een goede manier te doen. Daarvoor heb je in ieder geval een goede mix nodig tussen informatie die je aanbiedt en de producten of zaken die je eventueel wilt verkopen. Teveel van het laatste zorgt ervoor dat bezoekers afhaken en de nieuwsbrief niet meer willen ontvangen en dat zou jammer zijn.
Ook is het handig en verstandig om de nieuwsbrief niet in eigen beheer te houden. Je doet er goed aan om hiervoor gebruik te maken van bedrijven die hierin gespecialiseerd zijn. Je internetprovider zal er niet mee akkoord gaan als jij een keer per week 3000 mailtjes tegelijk gaat verzenden. Dan kom je onherroepelijk in de problemen.
Er zijn Nederlandse bedrijven die nieuwsbrieven voor je verzenden, ik maak zelf echter gebruik van een Australisch bedrijf, wat een van de grootste nieuwsbrief providers is van de wereld, Aweber. Voordeel van dit bedrijf is dat de mail die hiervan afkomstig is, door veel providers ook weer als veilig wordt herkend.
Een Nederlandse verzender van nieuwsbrieven is enormail. Bij hen is het versturen van nieuwsbrieven gratis. Ik heb er zelf niet mee gewerkt, maar ik hoor er goede verhalen over.