11 ontdekkingen over eyetracking

11 eyetracking tipsEen onderzoek van Eyetrack III heeft een aantal ontdekkingen opgeleverd die interessant genoeg zijn om te gebruiken bij website ontwikkeling. Hier volgen 11 tips als het op eyetracking aankomt. Eyetracking is datgene wat er gebeurd met de ogen als een bezoeker op een website komt, waar wordt naar gekeken?

1. Bij de eerste keer op de website komen worden de ogen naar overheersende titels getrokken

2. Kleinere content zorgt voor bevordering van het gerichter lezen terwijl grotere content zorgt voor een meer scannend lezen.

3. Een titel trekt de aandacht van een bezoeker voor minder dan 1 seconde.

4. Titels, met name als ze wat langer zijn moeten het hebben van de eerste paar woorden om de aandacht te trekken.

5. Navigatie die geplaatst is bovenaan een website wordt het best bekeken.

6. Kortere paragrafen lijken beter gelezen te worden dan langere paragrafen

7. Advertenties bovenaan en aan de linkerkant trekken de meeste aandacht.

8. Grotere advertenties hebben de beste kans om gezien te worden.

9. Advertenties die zo dicht mogelijk bij gewone inhoud staan worden beter gezien.

10. Hoe groter het plaatje, hoe lannger een bezoeker kijkt.

11. Schone en heldere gezichten trekken extra aandacht van de bezoeker.

Hopelijk kun je er wat mee, door zaken uit dit rijtje toe te passen op je website. Succes!

html en css voor beginnersWil jij ook leren hoe je je eigen website kunt maken?

Wil jij tips en tricks om zo goed mogelijk zelf met alles aan de slag te kunnen?
Meld je hieronder aan voor de HTML-site nieuwsbrief en krijg elke week handige tips om een website te bouwen.
En je ontvangt meteen mijn GRATIS ebook HTML & CSS voor Beginners.

1 reactie

  1. 23 mei 2009

    […] foto’s en plaatjes? Het belang van foto’s en plaatjes op je site In het artikel over eyetracking gaf ik al aan dat ontdekt, of bevestigd is dat foto’s een enorme impact hebben op websites. […]

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.